Jakie czapki wybiera się w Polsce

Najważniejszą funkcją nakrycia głowy jest chronić ją przed zimnem lub słońcem – w zależności od tego na jaką porę roku i z jakim przeznaczeniem jest produkowana. Jednak dla wielu subkultur i wielbicieli mody stała się ona nieodłącznym elementem ulubionych stylizacji, który w prosty sposób może zbudować image. Bez względu na to, jaką czapkę wybierzemy – warto dowiedzieć się o niej więcej.

Jakie czapki noszą rodacy?

producent czapekPodobno aż 80% ciepła ucieka przez głowę. Warto zatem rozważyć, jak ważnym elementem zimowej garderoby jest czapka. Jeśli zależy nam na tej, która daje stosunkowo najwięcej ciepłoty, to zapewne zdecydujemy się na tę wełnianą i jest ona dość powszechnym widokiem na zimowych ulicach w Polsce. Noszą je mali, duzi, modni i niemodni. Właśnie ze względu na to, że żaden inny materiał nie ochroni tak dobrze naszej głowy przed mrozem. Jednak w dobie popularności kominów i kapturów, które dodatkowo zwiększą nasze uczucie ciepła, a ponadto skryją przed deszczem i wiatrem – coraz mniejszą wagę przykłada się do tego, by czapka była wełniana. Coraz większym natomiast wzrostem popularności cieszą się czapki bawełniane i akrylowe, czasem również wykonane z polaru. Nie ma znaczenia, którą wybierzemy – ważne, że głowa będzie zabezpieczona – a to za swój cel stawia sobie każdy producent czapek. Coraz częściej jednak zauważyć można na ludzkiej głowie czapkę noszoną również innymi porami roku u tak zwanych „skejtów” – dla tej subkultury czapka jest wyznacznikiem stylu i nie przeszkadza im nosić ją np. latem. Innym rodzajem ochrony przed czynnikami zewnętrznymi jest natomiast czapka z daszkiem – chroni ona głowę przed nadmiernym nasłonecznieniem. Bez trudu zauważymy, że posiada ją co drugi plażujący nad polskim morzem czy piechur przemierzający górskie szlaki w sezonie letnim. Bez takiej czapki nietrudno o udar słoneczny, więc warto zaopatrzyć się w ten niezbędny na wakacjach element garderoby, który również może być modny. Szczególnie rozchwytywany jest przez sportowców, którzy też uważają go za swój stylizacyjny „must have”. Często firmy sponsorujące dany klub sportowy za sprawą współpracy umieszczają na nim swoje logo czy też hasło reklamowe – jest to element dość widoczny, więc z pewnością spełni wymagany przy tego typu relacjach cel marketingowy.

Starsze pokolenia lub miłośnicy elegancji z pewnością wybiorą kapelusze lub kaszkiety – które w odróżnieniu od elastycznych i sportowych modeli są produkowane i na zimę i na lato – wystarczy, że dobrany zostanie odpowiedni materiał. Popularność czapek na przestrzeni lat nie słabnie, a firmy odzieżowe umieszczają je w każdej kolekcji. Dobrze dobrana potrafi podkreślić rysy twarzy, a nawet dodać urody.