Mindfulness znaczy obecność

Ostatnio jestem strasznie zestresowana. Czuję, jak rośnie mi pancerz na karku, tak bardzo moje mięśnie są napięte. To napięcie sprawia mi ból, jest tak intensywne. Wszystko przez to, że teraz życie toczy się zbyt szybko i za nim nie nadążam. Po prostu doby nie starcza mi na wykonanie wszystkich moich obowiązków, a prawie nie mam czasu na odpoczynek. Jest tyle rzeczy, które czuje, że muszę zrobić, bo zaraz mi uciekną, że przez to żyję w ciągłym napięciu. Poza tym chyba zbyt wiele na siebie biorę i to mi wcale nie pomaga.

Relaksacja metodą mindfulness

mindfulness ćwiczeniaPostanowiłam, że muszę coś z tym jak najszybciej zrobić, bo inaczej zwariuję albo wyjdę z siebie. Doszłam do wniosku, że potrzebny jest mi jakiś relaks, choć chwilowe oderwanie od codziennych obowiązków, coś, co pomoże mi uwolnić goniące nieustannie myśli i napięte mięśnie. Zaczęłam przeglądać w internecie informacje na temat najlepszych sposobów relaksu. Bardzo zaciekawiła mnie metoda zwania mindfulness. Mindfulness z angielskiego oznacza obecność i w skrócie właśnie o to chodzi w tej metodzie – o bycie obecnym we wszystkim, co się robi, zamiast zastanawianie się podczas jednej czynności nad tym, co będziemy robić następnie. Bardzo mi się ta idea spodobała i postanowiłam zgłębić tę metodę podczas jakiegoś szkolenia. Zapisałam się więc na szkolenie, które wyglądało najbardziej zachęcająco i już wkrótce się na nie wybrałam. Okazało się, że mindfulness to bardzo interesująca metoda na zrelaksowanie się, a jednocześnie na czerpanie większej przyjemności z życia. Podczas szkolenia mindfulness ćwiczenia, w których braliśmy udział okazały się bardzo fajne i inspirujące do dalszej pracy nad sobą. Mindfulness to jest taka forma medytacji, medytacji nad tym, co ze mną dzieje się dokładnie w chwili obecnej. Pozwala ona na pełne przezywanie każdej czynności i każdej chwili, w której w danym momencie uczestniczymy. Pozwala na doznanie całej gamy nieznanych często uczuć, całej gamy smaków, zapachów. Uczestniczenie w takim szkoleniu było bardzo inspirującym przeżyciem.

Bardzo spodobała mi się metoda mindfulness. Może ona pomóc zatrzymać się w zwariowanym biegu nie wiadomo dokąd, pozwoli zatrzymać się w chwili obecnej i poczuć ją w pełni. jest to doskonała metoda dla osób, które czują się przeciążone nadmiarem obowiązków, nadmiarem bodźców, zbyt wielką presją. Udział w kilku sesjach mindfulness pozwala całkiem zmienić swoje podejście do życia, zrelaksować się i poczuć prawdziwe szczęście. Polecam każdemu, kto chciałby poprawić komfort swego życia.