Public Relations w blogsferze

Treści publikowane na blogach w formie filmów video lub wpisów to obecnie jedno z najbardziej wpływowych rozwiązań w zakresie kreowania opinii wśród internautów. Blisko 50% użytkowników sieci deklaruje, że przegląda wpisy tematyczne przynajmniej raz w miesiącu, sami twórcy natomiast w tym samym czasie co najmniej raz poruszają na swoich stronach wątki związane z zakupem produktów lub usług czy konkretną marką. W kolejnym akapicie dowiesz się, w jaki sposób prowadzenie bloga PR może wpłynąć na atrakcyjność publikowanych przez Ciebie treści.

Nie tylko recenzje – potencjał blogów w PR

agencja public relations w Warszawie Największą popularnością wśród czytelników cieszą się wpisy o tematyce lifestyle aż 61% internautów. Na drugiej pozycji znalazły się blogi kulinarne (57%), natomiast trzecie miejsce przypadło treściom poświęcanym urodzie (41%). Do pozostałych równie chętnie przeglądanych tekstów w sieci zaliczają się blogi osobiste, modowe, fotograficzne czy podróżnicze. Kreatywne, atrakcyjne wpisy publikowane przez blogerów cechują się przede wszystkim osobistym kontekstem, przez co są dla odbiorców o wiele bardziej wiarygodne niż tradycyjna forma reklamy. Co ciekawe, prawie 30% ankietowanych deklaruje, że obecnie zupełnie nie ulega już wpływowi klasycznej promocji produktów lub usług. Autorzy treści w internecie cieszą się dużą popularnością wśród internautów, z uwagi na fakt, że prezentują produkty w sposób zindywidualizowany, często jest to np. funkcjonalne zastosowanie w prywatnym życiu i poświęcają danemu zagadnieniu cały wpis, film czy sesję zdjęciową dodatkowo publikując materiały na portalach społecznościowych. Głównym celem zespołu jaki tworzy dobra agencja Public Relations w Warszawie oraz blogera jest przede wszystkim zaintrygowanie i zaangażowanie odbiorców. W ten sposób tworzą atrakcyjny dla odbiorców content, który przekłada się na ich aktywność w komentarzach, udział w transmisjach live czy udostępnienia. Komu więc sprzyja blogsfera? Jeżeli interesuje nas nawiązanie współpracy z jakimś twórcą nie od razu musimy decydować się na mainstreamowego blogera- warto zainteresować się np. kilkoma osobami o nieco mniejszej popularności, które w ciekawy i atrakcyjny sposób przedstawią dane zagadnienie lub stworzyć zupełnie nowy, zaskakujący kontekst.

Jednym z ciekawszych rozwiązań angażujących zarówno internautów jak również twórców są kampanie user generated content, które zachęcają wszystkich do wspólnej zabawy poprzez tworzenie treści z danym produktem lub usługą prezentowanym przez konkretną markę i późniejsze udostępnienie materiału w social mediach- im kreatywniejszy i bardziej niecodzienny pomysł, tym lepiej.