Regionalne zaopatrzenie gastronomiczne

Jeżeli prowadzisz małą restaurację, kawiarnię lub hotel spróbuj do swojej kuchni wdrożyć produkty regionalne. Pomogą one Twoim klientom w identyfikacji restauracji, utożsamianiu się z miejscem, nawiązywaniu kontaktów z przedstawicielami lokalnego środowiska. Jeżeli uważasz, że nie masz wystarczających kontaktów lub czasu, aby się tym zająć skorzystaj z jednej z firm zajmującej się zaopatrzeniem gastronomicznym. Pozwoli Ci to zaoszczędzić czas i pieniądze.

Gastronomia regionalna i jej profity

zaopatrzenie gastronomiczne w ŁodziKażdy region posiada swoje regionalne produkty. W południowej Małopolsce będą to wędzone sery z mleka owczego, centralna Polska słynie ze swoich jabłek, wschód Polski to chmiel, Pomorze to świeże morskie ryby. Warto w swojej kuchni wykorzystywać regionalne produkty. Zalet jest przynajmniej kilka. Po pierwsze, są to produkty dostępne na miejscu. Podczas kupna produktu bezpośrednio od sprzedawcy nie zapłacimy za koszty transportu, ponieważ ściśle rzecz ujmując nie ma takowych. Po drugie, są to produkty świeże. Brak transportu i magazynowania wpływa na świeżość produktu. Świeży produkt jest jedną z najbardziej pożądanych wartości i decydującym czynnikiem w strategii zarządzania biznesem restauracyjnym. Nie bez przyczyny biznes działa w ten sposób, że wykorzystuje się w nim świeże zasoby rynku lokalnego. Po trzecie, jest to pozytywne z punktu widzenia marketingu: utożsamianie się ze swoim regionem, zbudowanie marki w oparciu o lokalne specjały, uzyskanie statusu przedsiębiorcy posiadającego pozytywny wpływ na lokalny biznes. Pewne zaopatrzenie gastronomiczne w Łodzi forsuje lokalne wyroby wśród przedsiębiorców z okolic w branży gastronomicznej. Region województwa łódzkiego słynie w całej Polsce z uprawy wysokiej jakości jabłek. Stąd, owa firma, implementuje u swoich kontrahentów różnego rodzaju wyroby z lokalnych jabłek: cydr, jabłecznik, jabłka pieczone, dodatki do mięsa w postaci gotowanych lub pieczonych jabłek, suszone jabłka. Dzięki temu, klienci tej firmy wyróżniają się na rynku jako dostarczyciele oryginalnej, regionalnej kuchni w nowoczesnym wydaniu, a także jako przedsiębiorca odpowiedzialny społecznie.

Rola firm, zajmujących się zaopatrzeniem gastronomicznym sprowadza się również do analizy rynku i do opiniowania poszczególnych strategii rozwoju naszej firmy. W czasach, kiedy polskie rolnictwo zaczęło przeżywać kryzys związany z ustanowieniem embarga na polskie jabłka w eksporcie do Rosji, niektóre firmy zwróciły się w stronę pomocy polskim rolnikom, wyczuwając jednocześnie dobry moment na biznes.